Calon PAS Manir dapat pasukan kempen dari luar negara

Harakahdaily 

Anis Nazri, 25 Apr 2013

(Hilmi [kanan sekali] bertemu dengan pengundi di kawasan DUN Manir)

KUALA LUMPUR: Majlis Perwakilan PAS Western Australia (PRC WA) telah melancarkan satu fanpage di Facebook bagi membantu jentera PAS di DUN Manir, Terengganu.

Menerusi laman itu PRC WA akan berkempen melalui maya serta memberikan tenaga pemikir sepanjang tempoh berkempen ini.

Presiden PRC WA, Abdullah berkata pemilihan DUN N22 Manir itu berasaskan kepada sokongan penuh kepada calon PAS di kerusi tersebut, Ustaz Hilmi Harun.

Sokongan itu juga, katanya diterjemahkan dengan mengambil Dun Manir sebagai Dun Angkat bagi memberikan fokus untuk berkempen bagi pihak Hilmi.

Justeru, katanya biarpun jarak yang memisahkan mereka untuk berkempen di Manir, penubuhan fanpage itu akan digerakkan semaksima mungkin dari Western Australia yang berpusat di Perth.

Menurut Abdullah, PRC WA mempunyai pengalaman peribadi dengan Hilmi yang pernah mengikuti pengajian di peringkat ijazah kedoktoran dalam bidang sains politik di Perth, Australia.

Mengimbau kembali saat bersama Hilmi di Perth, Abdullah berkata ketabahan dan kecekalan Hilmi dipandu dengan keazaman dan keyakinan diri yang cukup tinggi untuk membawa perubahan kepada bangsanya.

Ketika di Perth, tambah Abdullah, Hilmi sering ditemui pada aktiviti kemasyarakatan, malah sering membantu komuniti Melayu yang berada dalam kesusahan.

Justeru, atas pengalaman peribadi yang dilalui bersama Hilmi, PRC WA menyatakan sokongan penuh ke atas pencalonan Hilmi di Manir sebagai penerus mata rantai perjuangan Islam di tanah air.

Fanpage Facebook itu, kata Abdullah boleh dicapai melalui http;//facebook.com/manirkite.

Posting Komentar